Юдейські історики того часу та і пізні християнські автори показують цього діяча як жорстокого, хитрого, підступного, жадібного правителя, а то і просто як подонка.
Воно і зрозуміло - юдеїв він притісняв як окупант, а християни розглядають його як вбивцю Христа. Його життя після Розпяття Христа змальовують ще похмуріше.
Але не все так просто.
Ранні християни розглядали Пілата як не зовсім конченого язичника, який через деякий час після Воскресіння Христа сам став християнином і навіть прийняв мучинецьку смерть. А його дружина Клавдія Прокула взагалі вважалась першою християнкою із язичників.
Навіть Євангелія чимало виправдовують Пілата, і сам Христос його частково виправдав.
Зрештою Ефіопська та Коптська церкви вважають Пілата та його дружину Святими, а Грецька православна церква визнає всятою тільки дружину Пілата.
Ну а історія Пілата у Булгакова - загальновідома.
До речі хто краще себе повів в Страстну Пятницю - юдеї, що присудили на смерть свого Бога, апостоли, що розбіглися і кинули свого Вчителя, Петро, що тричі Його зрікся, чи Пілат з дружиною, єдині, хто реально намагалися спасти Ісуса...